לביבות כרישה (פרסה) ללא גלוטן לחנוכה, פסח ובכלל

שלום, קוראים לי תמר, ואני אשכנזייה.

יש השלכות לעובדה הזאת. נולדתי למשפחה אשכנזית לתפארת מכל הכיוונים, כזו שמתמוגגת מגפילטע פיש בכל חג, מרק עוף עם קניידלך ובכלל מחבבת אוכל אפור ובלי יותר מדי טעמים. אפשר להבין מכך שיש לי חסכים. מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי סקרנית לגבי מאכלים של עדות אחרות, כל מיני דברים כאלו מלאי צבע וריח עם שמות אקזוטיים כמו "קובה", "חיירמה" ועוד רבים וטובים. עם השנים למדתי להכיר היטב את המאכלים של הארץ הזאת, של כל העדות, של כל הטעמים והריחות, ואני מתה על זה!

אמנם אני לא התברכתי בסבתא עירקית, או טורקיה או מרוקאית, אבל אין לי ספק שנכדים שלי כבר יהנו מהקובה סלק שלי, לא פחות מהגפילטע.

בשנתיים האחרונות אני החלטתי להכין את עצמי לסבתאות (אז מה אם אני רק בת 25 – חינוך טוב מתחיל בגיל צעיר!) ולמדתי להכין מרק עוף לתפארת, חצילים במיץ עגבניות, גפילטע פיש, ועוד מהמטעמים הקבועים במטבחה של סבתי. את שאר המתכונים אני משלימה לבד בעזרת נסיונות שונים ומשונים.

הפעם ניסיתי את אחד הדברים שאני הכי אוהבת בעולם – לביבות פרסה. הגרסה שלפניכם היא הגרסא הצמחונית- ועל כן היא "לביבה". יש גם קציצות פרסה, שלהם מוסיפים בשר. המתכון מבוסס על הגרסא הטורקית של המאכל- בהשראתו של דודי יוסי.

וכמובן- שבזכות זה שהלביבות ללא גלוטן- הן לא רק מצויינות לחנוכה, הן גם כשרות לפסח. אז שימרו את המתכון גם לחג האביב.

לביבות כרישה (פרסה) ללא גלוטן / תמר פלג

מה צריך?

מה עושים?

קולפים את תפוח האדמה, מגררים אותו על פומפיה, ומניחים במסננת מעל קערה כדי לייבש ממנו את כל הנוזלים.

מורידים את השכבה החיצונית של גבעולי הפרסה ושוטפים. חותכים את הגבעולים לחצי, ואז חותכים אותם לאורכם- פעמיים, ואז קוצצים לטבעות. מניחים את הפרסה בקערה עם מיים קרים, ובוחשים כדי לשטוף מהפרסה את החול ומסננים. מרתיחים קומקום מלא במים, ושופכים אותו מעל הפרסה, נותנים לפרסה להתבשל במשך 2-3 דקות, עד שהיא מרוככת- מסננים ומייבשים היטב.

מוסיפים לפרסה את תפוח האדמה, הביצים, הקמח, ומתבלים. מערבבים היטב ואז קוצצים אותה מעט בעזרת מערבל מוט. אנחנו לא רוצים שיצא לנו מרק, רק לרכך קצת את התערובת  ולכן קוצצים אותה רק קצת (אפשר גם במעבד מזון).

נותנים לתערובת לנוח כעשרים דקות. אחרי עשרים דקות בודקים אם התערובת יציבה מספיק, אם לא- מוסיפים עוד קצת קמח, אם היא יציבה מידי, מוסיפים עוד ביצה.

מחממים בערך סנטימטר שמן במחבת. בעזרת שתי כפות מעבירים מהתערובת לשמן החם, מטגנים משני הצדדים עד שהלביבות מזהיבות. אני אוהבת לטעום את הלביבות הראשונות, כדי לוודא שהתיבול לטעמי והמרקם לטעמי- אם יש צורך בתיקונים אני מוסיפה מלח, פלפל, קמח או ביצה לפי הצורך וממשיכה לטגן.

הלביבות טעימות אפילו יותר כשהן קרות (לא ישר מהמקרר, אבל בטמפרטורת חדר) והן מצוינות להקפאה ולשליפה בעת הצורך.

בתאבון!

בואו לבקר אותי באתר המגדניה של תמר  ואם מתחשקים לכם עוד מתכונים נטולי גלוטן, תוכלו למצוא אותם כאן.

לקבלת עדכונים על כל הפוסטים החדשים, כל המבצעים וכל ההטבות הבלעדיות לחברים של בייגלה

חינם ישירות לתיבת הדואר שלך.

דואר אלקטרוני *


.

קטגוריות:: Featuredאוכל צמחוניאוכל שילדים אוהביםכלליכשרללא גלוטןמתכוניםמתכונים לחנוכהתמר פלג

תגיות:

אודות הכותב:

RSSתגובות (0)

Trackback URL

השארת תגובה