מאפה כרובית מפנק לדיאטה של יום ראשון

לכבוד הקיץ שהגיע התקבלה החלטה אצלנו בבית שפוצחים בדיאטה. בעצם בשתי דיאטות, האחת היא כזו שמתייחסת לקלוריות, אחוזי שומן, פחמימות וחלבונים. השניה היא כזו שמתיייסת לצמצומים כלכליים, חסכונות ועו"ש.

עם קבלת ההחלטה על תוכנית החסכון הכלל מערכתית, כל אחד מאיתנו פנה לתכנן את מה שהוא הכי טוב בו. הטועם הראשי ישר הכין לי תוכנית אימונים ותזונה מסודרת, כזו עם ארוחה כל שעתיים, אימוני כוח ופעילות אירובית ענפה. אני לעומת זאת מיד תכננתי תפריט שבועי מתחדש, דל קלוריות ודל עלויות, תוך כדי שאני מוודאת איתו שהוא מאשר לי לפזר קצת פירורי לחם על המאפה וששמנת לבישול זה יופי (ביחוד אם אני מוהלת אותה בחלב).

וכך יצאנו לדרך, הוא, אני והדיאטה. עכשיו הימים שלנו מסתיימים בחדר הכושר במקום ברביצה על הספה ואנחנו אוכלים הרבה יותר טוב ומסודר, בעיקר כי אני לא מסוגלת לאכול את אותו הדבר יומיים רצוף מרוב שיעמום, כך שכל יום נוצרים פה מתכונים חדשים, יצירתיים ודלי קלוריות.

הפשטידה הזו היא מפנקת במיוחד למרות היותה דיאטתית. אם אתם רוצים להקפיד אף יותר, אפשר לוותר גם על הגבינה המגוררת.

מאפה כרובית / תמר פלג

מה צריך?

כרובית גדולה מפורקת לפרחים.

 כוס חלב 3 אחוזים (לפחות)

מיכל שמנת לבישול 10 אחוזים (אפשר גם יותר אם בא לכם להתפרע)

כוס מים

2 ביצים

פירורי לחם ללא גלוטן

 100-150 גרם גבינה צהובה מגוררת

מלח, פלפל, אגוז מוסקט

מה עושים?

מסדרים את פרחי הכרובית בתבנית אפייה. אני השתמשתי בתבנית פיירקס סטנדרטית, אפשר גם בתבנית חד פעמית.

בסיר בינוני מניחים את החלב, המים והשמנת, ומבשלים עד שעולות בועות קטנות בצידי הסיר. חשוב שלא להרתיח! בקערית טורפים את הביצים, ומוסיפים אליה מעט מהנוזל החם. מערבבים היטב ובמהירות כדי שלא תהיה לנו חביתה. שופכים את הנוזל יחד עם הביצים בחזרה לסיר ומערבבים היטב. מוסיפים לתוך הסיר כמחצית מהגבינה המגוררת ומערבבים היטב. מתבלים לפי הטעם.

מוזגים בעדינות את התערובת על פרחי הכרובית שבתבנית, מנענעים את התבנית קלות על מנת לוודא פיזור אחיד של הנוזל. מפזרים מעל הכרוביות פירורי לחם ללא גלוטן בנדיבות, ואת שארית הגבינה המגוררת. אופים ב180 מעלות כעשרים דקות עד שפירורי הלחם מזהיבים והמאפה יציב אך לא יבש. אני אוהבת שהמאפה פריך ביותר, ואופה  לפחות 30 דקות. מוציאים מהתנור, ומתאפקים שלא לאכול לפחות רבע שעה, כדי שהכל יתייצב ולא יהיה נוזלי. טעים גם קר. בתאבון!

האותיות הקטנות:

התבלינים: לא מעט חברות תבלינים מערבבות קמח בתבלין על מנת להגדיל את הנפח שלו בזול. חשוב לשים לב שעל כל התבלינים שאנחנו משתמשים בהם מצוין שהם נקיים מגלוטן. אם יש ספק, מתקשרים לשירות הלקוחות של החברה.

פירורי הלחם: כדאי להשתמש בפירורי לחם לא מתובלים. אם אתם לא אוהבים את פירורי הלחם שקיימים בשוק, אני ממליצה לכם להכין אותם לבד: לוקחים את הלחם נטול הגלוטן החביב אליכם (או דווקא את זה שלא כל כך) טוחנים אותו במעבד מזון ומפזרים באופן שווה על מגש עם נייר אפייה. אופים כעשר דקות ב180 מעלות, מערבבים ומחזירים לתנור לכעשר דקות נוספות. חשוב להשגיח שהפירורים לא ישרפו. כשהפירורים קרים לגמרי, מאכסנים בקופסא סגורה (בקיץ עדיף במקרר).

בואו לבקר אותי באתר המגדניה של תמר.

ואם מתחשקים לכם עוד מתכונים נטולי גלוטן, תוכלו למצוא אותם כאן.

.

.

עדכונים על כל הפוסטים החדשים, כל המבצעים וכל ההטבות הבלעדיות לחברים של בייגלה – חינם ישירות לתיבת הדואר שלך.

דואר אלקטרוני *


.

קטגוריות:: Featuredירקותכלליכשרללא גלוטןללא גלוטןמאפיםצמחוניתמר פלג

תגיות:

אודות הכותב:

RSSתגובות (25)

כתיבת תגובה | כתובת טרקבק

  1. מאת עזי:

    טעים ,אבל לא כל כך דיאטתי…תחליפי את הגבינה הצהובה בריקוטה או בולגרית 5% ואז זה יהפוך לדיאטתי.

  2. מאת שרית:

    האם ניתן להוסיף גבינה בולגרית5% , או במקום הגבינה הצהובה

    • מאת תמר פלג:

      אפשר להחליף את הגבינה הצהובה בבולגרית, ואפשר גם לוותר אליה לחלוטין אם רוצים כפי שציינת במתכון.

  3. מאת מאירה גולדמן:

    לגמרי לא דיאטטי,חלב 3% ,מיכל שמנת 10% ו-100 גר' גבינה צהובה תורמים כמות רבה של שומן רווי וכמובן לא מעט קלוריות.

    • מאת תמר פלג:

      בחלב 3% יש יותר סידן, והוא נספג טוב יותר.
      מיכל שמנת לבישול + כוס של מים + כוס של חלב על כל הפשטידת- זה לא בדיוק עתיר שומן.
      וכפי שכתבתי אפשר לוותר על הגבינה הצהובה.

  4. מאת עמרי:

    דיאטטי?
    נו ברצינות.

  5. מאת שי:

    למה ללא גלוטן? כי זו הדיאטה שלכם?

    • מאת אורנית:

      כדי שגם חולי הצליאק יוכלו להנות.

      • מאת שי:

        אכן תגובה ראויה. תודה.

        משום מה לא נראה לי שזו הסיבה של כותבת המתכון ( אולי אני טועה ) שאגב, לא טרחה להגיב /להשיב על השאלות שהופנו אליה.

        • מאת תמר פלג:

          זו אכן הסיבה של כותבת המתכון, שגם פירסמה מתכונים ללא גלוטן בשבועות הקודמים ותמשיך לעשות זאת בשבועות הבאים.

          וסליחה שלא "טרחתי" להגיב מוקדם יותר :)

  6. מאת אביבית:

    שאלה: האם הכרובית לא מבושלת?
    ברוב הפשטידות ממליצים לבשל את הכרובית קודם,
    האם 30 דקות ב 180 מעלות זה מספיק לבישול מלא של הכרובית?

    תודה

    • מאת תמר פלג:

      אכן, הכרובית לא מבושלת.
      בזכות זה שיש במתכון נוזלים רבים ואף לא סוג אחד של קמח, הכרובית מתרככת בדיוק במידה הרצויה.

  7. מאת רונית:

    ראיתם את הכרוביות שיש בכל מקום? הכל מוכתם ולא נראה טוב..
    המתכון כלל לא דיאטטי.

  8. מאת שרה סרור:

    אהבתי את המתכון.
    גם בדיאטה לא צריך להיות מחמירים!!! כל הדיאטות מסתיימות בכישלון בגלל החמרת יתר.

    • מאת תמר פלג:

      זו בדיוק הגישה שלי.
      גם בעניין הצליאק וגם בעניין הדיאטה- צריך לאכול דברים טעימים, מגוונים ו"רגילים" ככל האפשר, רק בגרסאות קצת אחרות…

  9. מאת לימור ע:

    האם הכרובית שומרת על מרקם קרנצ'י?

  10. מאת תמיר:

    פרורי לחם- נראה לי הרבה יותר הגיוני ופשוט ליבש את פרוסות הלחם בתנור ב 100 מעלות ,ורק אח"כ לעבד במעבד מזון.
    טחינת לחם טרי יכולה להפוך אותו במהירות לבצק.

    • מאת תמר פלג:

      זה נכון לגבי לחם רגיל. עם לחם ללא גלוטן זה קצת אחרת.

      אני עושה את זה ככה, כל אחד מוזמן להכין לשיטתו :)

  11. מאת שרה ירדני:

    נהנת מאד לקרוא את המתכונים ,אך לצערי לרוב אינני יכולה להכין אותם, מעטים מאד המתכונים לאנשים הרגישים ללקטוז, אשמח לראות לפעמים מתכונים שיכולים לתת מענה לאנשים כמוני ולא רק לרגישים לגלוטן.

  12. מאת איילת:

    תמר,
    תודה על מתכון מקסים.
    מדוע צריך להזהר ולא להרתיח את השמנת?

    תודה!

  13. מאת מיכל:

    זה לגמרי בסדר גמור ודיאטטי. הבעיה של אנשים זה שהם מתחילים בקול תרועה גדולה, מתנזרים מכל מהטוב שהעולם הזה מציע ואחרי חודש נשברים. המתכון מצוין, פרוסה כזו אני משערת שהיא בסביבות ה-300 קלוריות וזה נהדר עם סלט בצד, משביע ומאוזן.
    אני למדתי על עצמי שרק ככה במידתיות ובשפיות אני שומרת על גזרה נאה.
    יישר כוח, מחכה לעוד מתכונים קלילים ונהדרים לקיץ הלא שפוי שמתחולל בחוץ :)

  14. מאת אביה:

    הי,

    הייתי רוצה לדעת האם יש לך מתכונים לטבעוניים בלבד?

    תודה

  15. מאת רותם:

    בדקתי ומצאתי שכל המאפה יכיל כ-800 קלוריות אם אשתמש בגבינה של 5% וכ-1000 קלוריות אם אשתמש בגבינה צהובה 22%. לא יודעת כמה מנות במתכון אבל בהנחה שלא פחות מ6 זה יוצא לגמרי במסגרת הדיאטה

  16. מאת לאה:

    באם אפשר להחליף שמנת בקחלב קוקוס?

    האם יש מתכונים ללא גבינות?

    תודה

השארת תגובה