סלט הלחם המושקע שלמדתי בפירנצה

לפעמים כל מה שבא לי זה סלט, אבל סלט עם גוף שרירי ולא דיאטטי. שיהיה בריא אבל ייקח אותי למחוזות רחוקים, הכי רחוקים מסלט ירקות קצוץ. ברגעים האלו אני תמיד חוזר לסלט הלחם האיטלקי שלי.

אז מה צריך בשביל הסלט המיוחד ומושקע הזה שלמדתי מג'וליאנו בוג'לי לפני שברחתי לו מהסדנה?

1 לב של סלרי אמריקאי ויפה, מאלו שלא נשלחו לייצוא ומגיעים לחנויות ארוזים בשקיות ניילון. אתם יכולים לוותר על העלים החיצוניים ולכבד את עצמכם רק בבהירים והקריספיים שנמצאים בפנים. לב אמרנו.

עגבניות. כמה? 2 או 3. אני הלכתי על קומבינציה של תמר/שרי.

2 בצלים סגולים

ו 15 עלים יפים של בזיליקום.

זו ההתחלה:

לסלט הזה צריך כמעט כיכר לחם מחמצת לבן או מלא מאתמול, ואפילו יותר טוב משלשום.

6 כפות של חומץ בן יין טוב.

3/4 כוס של שמן זית כתית מעולה.

מלח אטלנטי טוב.

פלפל טחון טרי.

אז מה עושים?

לפי הסדר:

1. קורעים את הלחם לחתיכות גדולות ושמים בקערה.

2. שופכים לתוך הקערה את החומץ ומוסיפים 6 כוסות מים קרים. נותנים לזה לעמוד חצי שעה.

3. קוצצים את הבצל הסגול, מעבירים לקערה ומכסים במים קרים. גם לזה נותנים לעמוד (במקרר) כחצי שעה.

4. פורסים את העגבניות לגודל בינוני, ואת הסלרי חותכים דק. שמים בתחתית קערת הסלט.

5. לאחר חצי שעה מוציאים את הלחם ממי החומץ וסוחטים היטב בעזרת כפות הידים. צריכים ממש להוציא את רוב המים מהלחם. לפורר ולפזר על העגניות והסלרי.

6. לסנן את הבצל הקצוץ ולפזר מעל ללחם. לפזר את עלי הבזיליקום מלמעלה.

7. לאטום את הקערה בניילון נצמד ולהכניס למקרר לחצי שעה עד שעה.

8. להוציא מהמקרר, להוסיף את שמן הזית המלח והפלפל. ולערבב היטב.

9. להתענג.

קטגוריות:: Featuredאוכל צמחונידודי כליפאכללימתכונים

אודות הכותב:

RSSתגובות (1)

כתיבת תגובה | כתובת טרקבק

  1. מאת גיא:

    פנצנלה אהובתי…

    אפשר להוסיף כמה צלפים (במלח) קצוצים, או לחילופין כמה זיתים מרירים קצוצים, כדי לקבל הפתעה קטנה מדי עמה ביסים.

השארת תגובה