בלי ליפול באף מנה – מדריך בייגלה לרומא הקולינרית

"ארבעה ימים ולא נפלנו באף מנה!" התפעלנו בדרך חזרה הביתה, בשדה התעופה, בתור הארוך העמוס ישראלים וישראליות שקנו לואי ויטון וגוצ'י מרוכלים ברחוב, דומים שתי טיפות מים לזיוף ורחוקים מרחק שנות אור מן המקור. "נו, נו!" דחפו אותנו מאחור והזכירו לנו שיש להפסיק להתנהג כרומאי ולהתחיל להתנהג כישראלי, אז דחפנו בחזרה.

יומיים חלפו והתמונות עדיין קשות לנו לצפיה. אנחנו מתגעגעים לכל ביס ומרגישים שטעמנו רק מקצה קצהו של ארמון האוכל העתיק בעולם.

בדרך לרומא וגם תוך כדי קיבלנו המלצות מחברים אישיים ומחברים פייסבוקיים שטיילו ברומא , אכלו טוב ורצו לספר לחבר'ה. לא הצלחנו לכסות את כל ההמלצות ולכן החלטנו לאגד את כולן ולאפשר לבאים שנוסעים אחרינו לבדוק ולראות אם יש דברים בגו. אנחנו מזמינים אתכם גם להמשיך ולהשאיר המלצות מפורטות למקומות שווים עם מה כדאי להזמין, כתובות ואם אפשר אז גם מחירים. רומא הרי לא נגמרת אף פעם ואנחנו עוד נשוב אליה ובטח גם אתם.

תודה שטיילתם איתנו, תודה ששמרתם כל כך יפה על ארץ הקודש ואם תפגשו את הלובסטר ההוא ב"אוטביו", תעשו לו "חכה, חכה" עם היד. יום נקם ושילם בוא יבוא.

Tulio

Via san Nicola da Tolentino, 26

tel +39/064745560

מסעדה טוסקנית בת 60 שנה. עצירת חובה בכל ביקור ברומא. לא להחמיץ את הארטישוק עם המוצרלה.

"פתחנו במה שכולם פותחים במסעדה הזו. ארטישוק צעיר מבושל קלות ועסיסי, ללא סיב אחד וללא שום דבר שנתקע בשיניים.ובמוצרלה משגעת, נוטפת חלב שנראה ומרגיש כמו שד מלא חלב ומעורר בנו את הרצון להיות עגלים יונקים, לא פחות. כל מפגש של סכין, מזלג או שן עם הגבינה גרם לה להגיר מעיינות חלב. במקרה הזה, יותר משהמוצרלה רצתה להניק, אנחנו רצינו לינוק ולא אמרנו די עד שלא נותרה טיפת חלב בצלחת."

Osteria der Belli

Piazza S. Apollonia, 11

tel: 06.5803782

המסעדה הסרדינאית המצוינת של ארבעת האחים לבית פיראס הומלצה לנו ע"י Michal Moses Menaker שכתבה: מסעדה סרדינאית משובחת (מומלץ להזמין מקום מראש). אחת המסעדות שיוצאים מהן בתחושת ואו.

אכן יצאנו בתחושת וואו

"לעיקריות אכלנו סי באס בסרקופג של מלח. אנחנו מעוניינים להקבר בארון הזה ממש כי יוצאים משגע ביום תחיית המתים. רעננים, עם בשר לבן וקפיצי, ומשוחים ברוטב לימון ושמן זית. לאו הזה קברן בחסד ואם יצא מכרז חדש לחברא קדישא, אנחנו ממליצים עליו בחום.

הדג השני היה טורבוט על הגריל. אחד הדגים המשובחים ביותר שיש, נסיך אמיתי ומגיע מעט מאד לאיזור שלנו. הולך מצוין עם הכנר שליאו ניסה לגרש ולא ממש הצליח, בגלל הקהל האוהד. כל ביס מהדג מעביר אותנו לחוף שמעולם לא היינו בו בסרדיניה."

Ottavio

Via Santa Croce in Gerusalemme 9

tel: 06 7020520

ארי ירזין מקפה איטליה התעקש שזו מסעדת הדגים ופירות הים הכי טובה ברומא. הקשבנו לו ולא הצטערנו. שילמנו 150 יורו כולל שירות.

"שתי צלחות ענק ניצבו גם הפעם משני צידנו. באחת נח דג לבן, בשרני ומעולה, ברוטב שמן זית ולימון, מלווה בטוסטים שספגו את כל הטוב הזה. ניקנו בדג, אכלנו מהטוסטים וחשבנו שאנחנו מטומטמים גדולים, חסרי אחריות, בזבזנים ושיש ילדים רעבים באפריקה.

מצידנו השני ישב סלט לובסטר קטלנה. תפוחי אדמה עשויים לדרגת שלמות, מלאים בחמאה ומוקפים בפלחי עגבניות מהזן הירוק אדום, בצל סגול, פטרוזיליה, חומץ בלסמי ולובסטר שלם, מפורק שחיכה לתזוזה מהכיוון שלנו."

Jardin de Russie

Hotel de Russie

Via del Babuino 9

Tel: +39 06 32 88 81

מסעדת המלון הכי טוב ברומא. המחירים, האיכות והטעם בהתאם.

"שתי צדפות סקלופ שנצלו בדיוק בדיוק כמו שצריך הגיעו על כר של סלט פנטרלה, שהוא בעצם סלט עלי בייבי ברוטב הדרים סמיך. כל ביס היה מושלם. הצדפות לא יובשו כנהוג במקומותינו והיו עסיסיות ובשרניות ורצינו עוד ועוד מהן.

קרפצ'יו שרימפס עם סלט ארטישוק. שרימפס שנפרסו דקיקות ולדעתנו נחלטו לשניונת והפכו לממתקים ועליהם נח סלט של ארטישוקים זעירים וצעירים עם מנטה ולימון."

Mamma Angelina

Viale Arrigo Boito, 65

tel: 06 860-8928

עוד המלצה מצויינת של ארי ירזין. כעשר דקות נסיעה במונית ממרכז העיר.

"היום שלנו הוא בסימן ארי ירזין, חבר והאבא של טוני וספה וקפה איטליה ו"איטליולוג" שהמלצותיו שוות זהב. ארי שלח אותנו ל"מאמא אנג'לינה", מסעדה משפחתית בפרברים של רומא המתמחה בפירות ים.

לפתיחה הזמנו טריו טעימות. בייבי קלמארי מטוגנים, עוגת אנשובי משגעת מלאה בפטרוזיליה ופילטים של דג וקלמארי באספרגוס שהיה נחמד, אך פחות טוב מכולם. ולדות הקלמארי הזערוריים שגעו אותנו והחלטנו להזמין עוד צלחת מלאה בפריכים המשגעים האלה. באנו להנות, לא?

שתי מנות פסטה הומלצו בחום על ידי המלצר.

טליוליני עם תמנון קצוץ ובוטרדו, ביצי דגים מיובשות. מנה מצויינת, מלוחה, קצת גברית שחוסלה עד תום, בשאיבה.

מנת הפסטה השניה שהעלמנו היתה פוזילי פירות ים ברוטב עגבניות. קלמארי, שרימפס מולים וצדפות על פוזילי תוצרת בית. רק טוב יכול לצמוח מהחברותא הזו. איחדנו את כולם בבטן שלנו, למען יחם להם. שלא יתקררו חלילה וחס."

Due Ladroni

Piazza Nicosia 24

tel: 06-686-1013

מסעדת שני הגנבים, לא רחוק מפיאצה נבונה.

"הלכנו עשר דקות ברחובות היפים והמלאים של רומא, שהורגשה בהם אווירת סוף השבוע, עד לפיאצה ניקוסיה. "דואה לדרוני" מסעדת שני הגנבים, היתה מלאה בתיירים אמריקאים שהשתעממו האחד מול השני, עשירי רומא על נשותיהם מתוחות הפנים שחייכו בקמצנות וזוג מסקרן ששוחח בערבית, הוא איש עסקים מערב הסעודית שחי בלונדון, היא תוניסאית שגרה ברומא ושניהם שמחים זו בחברתו של זה, אוכלים בתיאבון, מצחקקים ומנקים צלחות בהברקה מעוררת התפעלות. החלפנו חיוכים ומילים של שלום לאורך הארוחה וביננו תהינו אם יש ג'יי דייט לערבים."

Cul de Sac

Piazza Pasquino 73

tel: 06-6880-1094

בר יין עם יותר מ 1500 סוגי יינות וריח של אוכל משגע באוויר. בטוח נפקוד בפעם הבאה.

"בדרך עצרנו בבר יין Cul de Sac שאוצר בחובו לא פחות מ-1500 סוגי יין. הריחות שעלו מן המטבח היו ממש מפתים. תחושה של בית ושל אנשים שיודעים לאכול ולשתות ולהלביש פסטה כמו שצריך, אבל היו לנו התחייבויות קודמות. עבורינו אין ביקור ברומא בלי ארוחה ב טוליו וחשבנו לתת למסעדה הזו את הכבוד המגיע לה בארוחת הצהריים הראשונה במקום."

Baffetto

114 via del Governo Vecchio

06.6861617

על הפיצריה הזו ארי מטוני וספה נשבע שהיא הטובה ברומא. גם אודליה בנאי המליצה עליה בחום. אנחנו סברנו שהשירות איום אז המשכנו הלאה.

"התור מחוץ למסעדה הקטנה חסם את הסימטא, העיד שכך. זקן חביב סידר את הבאים בשישיות ודחף אותם לעבר הכיסאות, מלצר פחות חביב לקח הזמנות ועיקם את הפרצוף כשהתברר לו שאנחנו רוצים לחלוק בפיצה אחת. ישבנו כשלשת רבעי השעה וחיכינו, אבל הפיצה לא הגיעה, גם בשולחנות השכנים, שהגיעו לפנינו לא נחתו פיצות ואנשים חיכו לפלא. השארנו כסף, קמנו והלכנו, בלי לטעום את הפיצה הטובה בעולם."

Franchi

200 Via Cola di Rienzo

tel: 06 687 4651

שום ביקור קולינרי ברומא אינו שלם ללא ביקור בפרנקי, המעדנייה של רומא.

"הנהגים ברומא נוהגים כאילו שהם על מגרש המכוניות המתנגשות בלונה פארק. פחד אלוהים ללכת כשאתה עם גבך לתנועה, יש מצב סביר שעד קצה הסימטא הצרה תזדכה על יד או על נשמתך, תלוי בנהג המונית שבא מאחוריך. בשן ועין הגענו ל"פרנקי" מערת עלי באבא לכל חובבי הנקניקים, הגבינות והאוכל המוכן והמצוין. העין לא יודעת על מה להסתכל קודם והפה רוצה לטעום הכל. חזירות כאן איננה מילה גסה, מעל הראשים תלויות נקניקיות וירכיים של החיה הפילאית הזו."

Campo de Fiori

השוק של רומא. כדאי לבקר בשעות הבוקר לפני שהסוחרים מקפלים את הבסטות.

"הסתובבנו בין הדוכנים, צילמנו כדי לזכור והתפעלנו מהאנשים שקונים בכמויות קטנות והגיוניות. הם קנו מה שהם צריכים לארוחת הערב או הצהריים, אשכול ענבים, שתי עגבניות, שלושה ארטישוקים קלופים, מאה גרם נקניק וחריץ גבינה שיהיה מה לגרד מעל. סלים גדולים לא נראו במקום ואף אחד לא עמד בתור עם עגלות. כנראה שזה שלא היו להם שואה, מעברות וצנע וזה שהסורים לא על הגדרות מאפשר להם להחזיק במזווה ריק, מקרר בגודל של מיני בר ופלוס בבנק."

Forno Campo de Fiori

"בקצה השוק ישנו מקדש פיצה שעליו למדנו מאנשים שהלכו בשוק וכירסמו פיצות בשלל כיסויים. פרחי קישוא, ארבע גבינות, נקניקים, כאלה בלי כלום וכאלה עם בצל ועוד ועוד ועוד. לא היתה ברירה, ולמרות שאכלנו ארוחת בוקר יפה במלון האסלר שכללה ים קפה, מיץ סחוט מחצי פרדס, עוגות, לחמניות, ערימת בייקון מטוגן, פירות וגבינות, לא וויתרנו על זכותנו להצטופף בפיצריה ולדרוש את חלקינו.

העמידה בתור היתה מוצדקת. קיבלנו פיצה נהדרת, פריכה וריחנית. נתנו שני ביסים ובגלל שעת הצהריים הקרבה והולכת, החלטנו לתת את השאר לקבצנית שישבה בקרן רחוב עם תמונות של האפיפיור של מאמא תרזה, זו חטפה מידינו את השקית החמימה וזרקה הצידה את קדושיה. סדרי עדיפויות זה חשוב בחיים ואצלה, כמו אצלנו, אם אין פיצה אין תורה."

La Pasta all Uovo

Via del Moro 32

tel: 065803759

חנות קטנה ומטריפה שבה שלוש האחיות של ארבעת האחים הסרדינאים מאוסטריה דר בלי מכינות ומוכרות פסטות טריות וטעימות.

"אוסטריה דר בלי קיימת כבר שלושים שנה ונפתחה על ידי ארבעה אחים מסרדיניה, ליאו, ולנטינו, אלפרדו וסלווטורה. שלש האחיות שלהם מכינות פסטה תוצרת בית בחנות סמוכה. ניוקי וניוקטי, ספגטי, פטוצ'יני, רביולי ועוד ועוד. בעוד ליאו מכין לנו את האוכל, הלכנו לצלם את מה שמכינות אחיותיו הכישרוניות, אלא מה? וגם ניסינו להכנס למטבח, אבל גורשנו בתקיפות."

Gelato Della Palma

via della Maddalena 20/2

tel: 06-68806752

לפני הנסיעה שאלנו את אלדו דיקסונליו האגדי להמלצה על גלידריה ברומא. הוא חייך ואמר "כל גלידריה ברומא היא טובה" את הגלידריה הזו, על יותר ממאה הטעמים שלה, מצאנו ביום האחרון ואנחנו נשבעים שזו הגלידריה הכי טובה שבה אכלנו בחיים.

Paticceria Cinque Lune

Corso Rinascimento, 89

tel: 06/68.80.10.05

למתוקיה הזו שנמצאת ברחוב המקביל לפיאצה נבונה הגענו בעקבות המלצה של אודליה בנאי, ובגלל קרייבינג חמור לקנולי. חיפשנו קנולי ומצאנו הרבה הרבה יותר. מומלצת בחום.

לרשומות קודמות בסדרה:

I. רושמים בתוך יומן מסע – יום שוטטות ראשון ברומא

II. בגינה של הרוסים ברומא – בוסתן של טעמים

III. כל הטעמים מובילים לרומא, ויום בסימן קלמארי שטרם נולדו

IV. מחרפים נפשינו ברומא והלובסטר שהכריע אותנו

קיבלנו גם המון המלצות שוות מחברי הדף שלנו בפייסבוק. לצערנו לא יכולנו לבדוק את כולן. אתם מוזמנים לבדוק ולספר לנו. ואם יש לכם המלצה שאתם חושבים שאנחנו חייבים להוסיף לרשימה, הוסיפו אותה כתגובה.

הנה המלצות החברים של בייגלה בפייסבוק:

Shlomit Dagan Lifshitz

La Rosetta

מסעדת כוכב ליד הפנתיאון

Via della Rosetta, 8
tel. 06.68.61.002

IL Gelato di San Crispino

הגלידה הטובה ביותר ברומא-מובטח! חובה! חובה!

Via Acaia 55/56
tel. 06.7045.0412

Tsadok Fox

Taverna Varrone

מסעדה מאוד מומלצת ויחסית זולה רק צריך להיות שם או בבוקר או בערב באמצע הם סוגרים.

Via Varone 7A
tel: 06 689 2854

Sant’Eustachio Il Caffé

הקפה הכי טוב ברומא (אמור להיות).

Piazza Sant’Eustachio 82

tel. 06.77.200.111

מיה אשל פיית העוגות
המליצה:

טיפ! ללכת על הפס הישר והחלק של המדרכה ולא על האבנים הקטנות והעקומות. זה הורג את שרירי הרגליים…..
תהנו !!!!!

Ayelet Kravezki
המליצה:

לאכול בקמפו די פיורי באחת מחנויות היין בשעות הצהרים, בערב תלכו לאזור הגטו או בטרבסטרה, זהירות מהצוענים בכל פינה.
באזור של טרמיני, בתחנת רכבת יש הרבה בארים של קפה והפניני שלהם נהדר, חובה לאכול ניוקי א לה רומנה עשוי מסולת, הגלידה הכי טעימה היי…תה מול המדרגות הספרדיות בויה קונדוטי, אם אתם יוצאים מהעיר סעו לפסקרה על הים, או חפשו מסעדות השכונות מחוץ לצ'נטרו, תשאלו במלון איפה אוכלים המקומיים
צ'או לרומא

Racheli Zusiman
המליצה:

לא לפספס את הגלידה של "ג'וליטי". תהנו!!

Odelia Banai

Pizzeria da Baffetto

פיצות מצויינות ששווה לעמוד בשבילן בתור לשולחן. פתוח מהשעה שש בערב, אם אני לא טועה. אין הזמנות …טלפוניות. יש להם עוגת ריקוטה וצנוברים לקינוח, שאני מוכנה לטוס בשבילה עכשיו.

Via Del Governo Vecchio 114

Paticceria Cinque Lune

קונדטוריה / מאפיה ליד פיאצה נבונה. עוד מקום שיכולתי לשוב אליו רק כדי להמשיך לטעום. אכלנו קנולי ממולא קרם וניל, טארט תפוחים ומארון גלאסה טו דיי פור.

Corso Rinaschimento 89

Sora Margherita

צפוף… שם להחריד, לכן מיהרנו לצאת, אבל שמעתי עליה גדולות ונצורות ממכרה איטלקיה.

Piazza delle 5 scole, 30
066874216

Dina Gan-Eden Servi

Camponeschi

אחת היותר טובות שהיינו בהן, יקרה אש (350 דולאראת לזוג לפני הרבה שנים לארוחה צנועה עם בקבוק יין), להזמין מקום מהארץ.

piazza Farnese, 50, Rome, Italy
+39 06 687 4927

Youval Gazit

Ambasciata d' Abruzzo

אתם חייבים, אבל פשוט חייבים להגיע למסעדה הזאת, האוכל, השירות, האווירה, הכל.
חוץ מזה שהיא מייצגת את החבל המדהים ביותר באיטליה, אברוצי. לא תתחרטו, מבטיח לכם.

Via Pietro Tacchini, 26 (Parioli)
tel: 06 8078256

Avi Maor
גם ממליץ על

Ambasciata d'Abruzzo

Baruch Shachar

Cantina Cantarini

המסעדה שאנחנו אוהבים ברומא. אין שניה לה!
גילינו אותה באחד מטיולינו הראשונים לרומא, אכלנו בה כל אותו שבוע והחוויה בלתי נשכחת. מסעדה פשוטה, צנועה עם אוכל מדהים!

Piazza Sallustio 12

06/68.78.734

Sofia Shalev

Al Bric

אנוטקה, מפוארת, מאד לא זולה, בסביבות קמפו די פיורי. יש להם (או לפחות היתה) גלידת גורגונזולה מדהימה (לאוהבי הז'אנר).

Via del Pellegrino 51-52
Tel:+39 06 6879533

Trattoria da Mario

מסעדה ביתית, מאד לא מפוארת, חבורת זקנות שמבשלות ומגישות את האוכל, טעים מאד, זול מאד. . אני אכלתי שם פסטה פרימוורה מעולה, וזכור לי קינוח בשם טורטה די נונה (העוגה של סבתא) לא זוכרת מה זה, אבל זוכרת שנהניתי. ממוקמת בטרסטטורה. סגור בראשון.

via del moro 53
06-5803809

Da Augusto

עוד מסעדה פשוטה ומעולה, נמצאת גם היא בטרסטוורה. מדובר במסעדה שכונתית שנמצאת בכיכר, מלא צעירים. מאד לא פורמלי, מאד זול, וטעים. את החשבון נניח, כותבים לכם על מפת הנייר שמכסה את השולחן. אווירה שמחה וצוהלת. סגור בראשון.

piazza de renzi 15
06-5803798

Dar Poeata

פיצריה (לשבת) נמצאת בטרסטברה (אם נמצאים שם בסביבה) פיצריה צעירה באופיה, צריך לעמוד קצת בתור, אבל זה רץ, ובעיקר משתלם. פיצות מדהימות במחיר שווה לכל נפש. אסור לוותר על הקינוח, קלצונה ממולא בשוקולד נוטלה. (סגור בימי שני)
מיקום: נמצא בסמטאות שבין הנהר לבין סנטה מריה אין טרסטוורה.

Vicolo del Bologna, 45
Phone: 06.5880516

Da Gino

מסעדה באיזור כיכר הפרלמנט בשם, לעיתים עמוסה משום שאוכלים בה הרבה פוליטיקאים ועיתונאים. האוכל מעולה שווה אפילו לחכות בתור. יש להם פסטה ביתית משובחת מנות בשריות טובות. לא מקבלים כרטיסי אשראי.

Vicolo Rosini 4

tel: 0639736584

Tami Aven

Le Sorelle

ברחובות מאחורי המדרגות הספרדיות. טעים טעים, מלאה ברומאים, והאווירה נהדרת.

Via Belsiana, 30

06 678 7550

Tal Elbaz

Brunello Lounge & Restaurant

לאונג' בר מהמם עם אוירה אירופאית ואוכל נהדר – מתאים גם לדרינק של ערב קוראים לו ברונלו

Regina Hotel Baglioni
Via Veneto 70/A
06-4890-2867

סדרת רומא של בייגלה המלאה

לקבלת עדכונים על כל הפוסטים החדשים, כל המבצעים וכל ההטבות הבלעדיות לחברים של בייגלה

חינם ישירות לתיבת הדואר שלך.

דואר אלקטרוני *

קטגוריות:: אוכלים בחוץדודי כליפאהמזלג המעופףמקומות שאהבנונעמה פלדרומא

תגיות:

אודות הכותב:

RSSתגובות (13)

כתיבת תגובה | כתובת טרקבק

1. תודה, תודה, תודה!!!
    אני לא מפסיקה לפנטז על הארטישוק והמוצרלה….
    איזה כיף!
    בדיוק הדפסתי את כרטיסי הטיסה…. יששש!
    נהדרים, אתם. באמת.

2. [...] This post was mentioned on Twitter by בייגלה, בייגלה. בייגלה said: ביחד אתכם הרכבנו את המדריך של בייגלה לרומא הקולינרית. לגזור ולשמור לנסיעה הבאה. מסעדות, פיצריות, בתי קפה,… http://fb.me/A8CVY6j0 [...]

3. מאת hila cohen:

עשיתם עבודה יסודית ומעולה אשמור לימים שיהיה לי זמן להנות כמוכם
    הטיולים שיתפו והרחיבו את אופקי

4. מאת רם:

אחלה סיכום!!! והתמונות גרמו לכולנו לרייר

5. מאת עדי:

כל הכבוד, עכשיו רק צריך כרטיס….

6. מאת יוסי רון:

אכן סיכום שלא היה מבייש את טובי מבקרי המסעדות. עכשו נשאר לנו רק לפנטז ולממש.
    יוסי רון

7. מאת ענת קסוי:

משפט אחד:
    מזל שאני לובשת תחתונית

8. מאת אודליה בנאי:

הגעתם ל- cinque lune הנהדרת ? רק מלעמוד שם אפשר להשמין.

שמחה שנהניתפ.

9. וואו איזה רשימה מכובדת…. לעוד כמה המלצות אתם מוזמנים לבקר בפוסט שלי:
    וגם באתר כלות אורבניות עם מקומות טעימים ורומנטיים….

10. מאת שי:

מסעדות ברומא..איזה כיף חזרתי לא מזמן עם אשתי הטרייה מרומא והיה פשוט כי. האוכל האיטלקי מפנק והגלידה אלוהית.
    מי שהמליצו לנו על מסעדות שבאמת טובות ולא סתם מסעדות תיירים פשוטות שכמותן יש אלפים, זו חברת רומא בסט. יש להם דף מידע מפורט על מסעדות באתר שאנחנו השתמשנו בו. וזאת הייתה ההחלטה הכי טובה בטיול.

11. מאת בתאל:

אהלן, האם ההמלצות האלו עדיין בתוקף? :)

אשמח לדעת גם מה המחיר הממוצע לסועד במסעדות הללו..

12. מאת בן:

ומי שבא לו להרגיש איטליה ולהישאר בארץ, שילך למסעדת בליני בנווה צדק, ויראה מה זה אוכל איטלקי אמיתי, יותר טוב ממה שתמצאו באיטליה